Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Notes on assessment of pupils with SLD in foreign language teaching: a case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054725" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054725 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25210/11:39892000

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Notes on assessment of pupils with SLD in foreign language teaching: a case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text presents a case study the aim of which is to investigate strategies adopted by a school as an institution in the area of Special Needs Education . This explorative case study will uncurtain the processes of how - with what reasons, considerations and goals ? the particular school deals with pupils with specific learning difficulties. Attention will be paid to the fields of identification, treatment, and mainly to assessment of pupils with specific learning difficulties in the context of Englishlanguage teaching: bilingual education as well as standard English language classes. The impact of the ongoing curricular reform will also be discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Notes on assessment of pupils with SLD in foreign language teaching: a case study

  • Popis výsledku anglicky

    The text presents a case study the aim of which is to investigate strategies adopted by a school as an institution in the area of Special Needs Education . This explorative case study will uncurtain the processes of how - with what reasons, considerations and goals ? the particular school deals with pupils with specific learning difficulties. Attention will be paid to the fields of identification, treatment, and mainly to assessment of pupils with specific learning difficulties in the context of Englishlanguage teaching: bilingual education as well as standard English language classes. The impact of the ongoing curricular reform will also be discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Grenarová, R., Vítková, M. (eds.) Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků s SPU. Evaluation in Foreign Language Teaching to Learners with SLD

  • ISBN

    978-80-210-5664-0

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    114-136

  • Počet stran knihy

    156

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly