Notes on assessment of pupils with SLD in foreign language teaching: a case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054725" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054725 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25210/11:39892000
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Notes on assessment of pupils with SLD in foreign language teaching: a case study
Popis výsledku v původním jazyce
The text presents a case study the aim of which is to investigate strategies adopted by a school as an institution in the area of Special Needs Education . This explorative case study will uncurtain the processes of how - with what reasons, considerations and goals ? the particular school deals with pupils with specific learning difficulties. Attention will be paid to the fields of identification, treatment, and mainly to assessment of pupils with specific learning difficulties in the context of Englishlanguage teaching: bilingual education as well as standard English language classes. The impact of the ongoing curricular reform will also be discussed.
Název v anglickém jazyce
Notes on assessment of pupils with SLD in foreign language teaching: a case study
Popis výsledku anglicky
The text presents a case study the aim of which is to investigate strategies adopted by a school as an institution in the area of Special Needs Education . This explorative case study will uncurtain the processes of how - with what reasons, considerations and goals ? the particular school deals with pupils with specific learning difficulties. Attention will be paid to the fields of identification, treatment, and mainly to assessment of pupils with specific learning difficulties in the context of Englishlanguage teaching: bilingual education as well as standard English language classes. The impact of the ongoing curricular reform will also be discussed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Grenarová, R., Vítková, M. (eds.) Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků s SPU. Evaluation in Foreign Language Teaching to Learners with SLD
ISBN
978-80-210-5664-0
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
114-136
Počet stran knihy
156
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—