Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055133" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055133 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola je věnována tématu edukace dětí, které jsou žadatelé o mezinárodní ochranu, žijících v uprchlických táborech Ministerstva vnitra ČR. Na problematiku nahlížíme očima pedagogů, kteří s těmito žáky každodenně pracují na příslušné základní škole. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Cílem našeho výzkumu bylo přiblížit edukační strategie vyučujících a hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.
Název v anglickém jazyce
Education of students-refugees: Teachers´point of view
Popis výsledku anglicky
The target of this chapter deals with the topic of education of the children who are asylum seekers living in the refugee camps ran by the Ministry of interior of Czech Republic. We try to look at this problematic through the eyes of the teachers who work with these pupils every day in the primary schools. The study qualitatively analyzes the semi-structured interviews. The target of our research was to introduce the education strategies of the teachers and to look closer onto the issue that still stands in our country as well as in the world on the edge of interest.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V.
ISBN
978-80-7315-220-8
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
137-152
Počet stran knihy
299
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—