Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055148" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055148 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na výzkum v oblasti podpůrných opatření a poradenských služeb při rozvoji komunikačních kompetencí žáka s narušenou komunikační schopností. Tito žáci patří mezi žáky se zdravotním znevýhodněním, je tedy nezbytné jejich speciální vzdělávací potřeby v průběhu vzdělávání respektovat a naplňovat. Výzkumné šetření, jehož dílčí výsledky jsou v článku prezentovány, analyzuje způsoby podpory i specifika vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v běžných školách. Výsledky vyplývajíz praxe pedagogických pracovníků, kteří mají tyto žáky ve své péči.
Název v anglickém jazyce
Education of pupils with impaired communication ability in mainstream schools
Popis výsledku anglicky
The paper includes information related to supportive measures and advisory services focused on development of communication competences of pupils with impaired communication ability. These students belong among pupils with health disabilities, thereforeit is necessary to fulfill and respect their special educational needs. The survey analyses the ways of support and specificity of education of pupils with impaired communication ability in mainstream schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
ISBN
978-80-7315-216-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
95-106
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pedagogická fakulta MU
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—