Analýza podpůrných opatření a poradenských služeb pro žáka s narušenou komunikační schopností v základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063065" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza podpůrných opatření a poradenských služeb pro žáka s narušenou komunikační schopností v základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním tématem článku je vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu. Cílem je shrnout poznatky z výzkumných šetření,které se tohoto tématu týkaly. Předmětem hlavního výzkumného šetření byla analýza podpůrných opatření a poradenských služeb pro integrované žáky s narušenou komunikační schopností v pěti vybraných krajích České republiky. Výzkumný projekt byl také doplněn o komplementární výzkumné šetření zaměřené na podporu žáků v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Výzkumné projekty přinesly poznatky z oblasti podpory žáků s narušenou komunikační schopností vzdělávaných v hlavním vzdělávacím proudu. Zejména se jednalo o poradenské služby poskytované poradenskými pracovišti i externími odborníky a dále o využívání podpůrných opatření a metod podpory rozvoje komunikačních kompetencí ve výuce.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Support Measures and Counselling Services for Pupils with Impaired Communication Abilities in Elementary School
Popis výsledku anglicky
The main topic of this text is the education of pupils with impaired communication abilities in mainstream education. The text aims to summarize the findings from the authors survey, which are related to this topic. The main subject of the research was to analyze the support measures and counselling services for integrated pupils with impaired communication abilities in five selected regions of the Czech Republic. This research project was also accompanied by research surveys to support these pupils inthe German federal state of Baden-Württemberg. Research projects have brought knowledge of support for pupils with impaired communication abilities educated in mainstream education. In particular, it was the counselling services provided by school guidance office and outside experts as well as the use of supportive measures and methods to support the development of communication skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs.
ISBN
9788021059412
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
371-404
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—