Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055157" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)
Popis výsledku v původním jazyce
Chemie (i ostatní přírodní vědy) nese obligátní nálepku málo oblíbeného předmětu. J. A. Komenský aj. propagovali jako stěžejní motivační formu ?školu hrou?. ?Alternativní pokusy pro volný čas? byly sestaveny a modifikovány tak, aby si je děti mohly provádět samy, resp. za asistence rodičů či starších, nepovinně a ve svém volném čase. Při aplikaci těchto pokusů v praxi děti,?až bezděčně?, získávají vědomosti, dovednosti a dokonce návyky nejen z oblasti přírodovědy, ale i pro ?obyčejný? život. Práce propaguje především ?domácí chemické pokusy? vhodné pro motivaci předmětu chemie na základních školách a zvláště pro žáky, kteří se s chemií zatím ještě nesetkali. V závěru jsou srovnány výsledky výzkumu vzorku 72 respondentů, kteří pokusy prováděli a kteří naopak ne.
Název v anglickém jazyce
EXPERIMENTS FOR FREE TIME (EXAMPLES, COMPARATIVE STUDY)
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on home chemical experiments suitable for motivation to subject of Chemistry in primary schools, especially for children that have never met chemistry. The main goal of the thesis is to change attribute of Chemistry as the most obnoxious subject of primary schools. We hope that this "school as a game" will interest students and that it will change pupils general view of Chemistry. During the work we use only alternative chemicals and tools. We would like to recommend to pupils to make these home experimentations only in their free time and optionally!
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
BIOLOGIE, CHEMIE, ZEMĚPIS Časopis pro výuku na základních a středních školách
ISSN
1210-3349
e-ISSN
—
Svazek periodika
Ročník 20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
198-203
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—