Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální hospitace a videostudie : podpora učitelům při realizaci kurikula

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055513" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055513 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Virtuální hospitace a videostudie : podpora učitelům při realizaci kurikula

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje čtvrtou fázi výzkumu Kvalitní škola zaměřeného na kurikulární reformu na gymnáziích. V rovině teoretických východisek výzkum stavěl na konceptových analýzách realizovaného kurikula z oborového a didaktického hlediska. Výzkumné otázky se vztahovaly k tomu, jak se vybrané ideje kurikulární reformy (např. klíčové kompetence) odrážejí v reálné výuce. Cílem videostudií bylo postihnout kvalitu příležitostí k rozvíjení kompetencí ve výuce a prozkoumat možnosti operacionalizace tohoto konstruktu na úrovni konkrétní výuky ve vybraných oborech gymnaziálního vzdělávání. Ještě více než v předchozích fázích umožnily videostudie uchopit zkoumané aspekty z oborově didaktického hlediska.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual observations and videostudies : supporting teachers in curriculum realisation

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter introduces the fourth part of the "Quality school" research which focuses on the curricular reform at grammar schools. On the theoretical level the research built on concept analyses of realized curriculum from the subject and didactics pointof view. The research questions were concerned with how selected ideas of the curricular reform (such as key competences) are reflected in real instruction. The aim was to investigate the quality of opportunities for developing the key competences and explore the possibilities of operationalizing this construct on the level of concrete teaching/learning situations in selected subjects of grammar school education. More than in the previous phases, the videostudies allowed for looking at the aspects in focus from a subject-didactical point of view.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Projekt Kurikulum G : sborník příspěvků z národní konference

  • ISBN

    978-80-87063-56-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    31-36

  • Název nakladatele

    Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, divize VÚP

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku