Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055581" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055581 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-61" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-61</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-61" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-61</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje čtvrtou fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. V rovině teoretických východisek výzkum stavěl na konceptových analýzách realizovaného kurikula z oborového a didaktického hlediska. Výzkumné otázky se vztahovaly k tomu, jak se vybrané ideje kurikulární reformy (např. klíčové kompetence) odrážejí v reálné výuce. Cílem videostudií bylo postihnout kvalitu příležitostí k rozvíjení kompetencí ve výuce a prozkoumat možnosti operacionalizace tohoto konstruktu na úrovni konkrétní výuky ve vybraných oborech gymnaziálního vzdělávání. Ještě více než v předchozích fázích umožnily videostudie uchopit zkoumané aspekty z oborově didaktického hlediska.
Název v anglickém jazyce
Curricular reform at grammar schools: from virtual observations to videostudies
Popis výsledku anglicky
This paper introduces the fourth phase of research on curricular reform at grammar schools. Concept analyses of realized curriculum from the subject and didactic point of view served as the theoretical background. The research questions were connected tohow selected ideas of the curricular reform (such as key competencies) are reflected in the teaching/lear-ning process. The aim of the video studies was to capture the quality of opportunities for development of competencies in the teaching/learning process and to explore the possibilities of operationalising this construct on the level of actual instruction in selected subjects at grammar school. Even more than in the previous phases the video studies allowed exploring the aspects from the subject-specific didactic point of view.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
31-38
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—