Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00057366" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00057366 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/12:00057367

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strategie učení představují klíčový koncept pedagogické psychologie a oborových didaktik. Jsou zasazovány do kontextu autoregovaného učení, celoživotního učení a determinant vzdělávacích výsledků. Osvojení si a používání vhodných strategií učení patří mezi očekávané vzdělávací výstupy. Proto by na práci se strategiemi učení měli být učitelé systematicky připravováni. Dosavadní odborná diskuse řeší otázky, jaké strategie podporovat, jak je zprostředkovávat (přímo vs. nepřímo; informováním o strategiích,jednorázovou vs. dlouhodobou výukou) a v jakých krocích (fáze výuky strategií). Shrneme také výsledky výzkumů realizovaných v ČR ? zaměřených na podporu strategií učení se cizímu jazyku učiteli.

  • Název v anglickém jazyce

    Support of learner strategies by teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Learning strategies constitute a key concept of educational psychology and various didactics. They appear in the context of self-regulated learning, long-life learning and determinants of educational outcomes. Acquisition and use of learning strategies belong to the expected educational outcomes and therefore the teachers should be systematically prepared for strategy assessment and instruction. We summarize the results of Czech findings of foreign language learning strategy support.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0432" target="_blank" >GAP407/12/0432: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů