Kvalita výuky: vymezení pojmu a způsobů jeho užívání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00057844" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00057844 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita výuky: vymezení pojmu a způsobů jeho užívání
Popis výsledku v původním jazyce
Pojem kvalita výuky je často používán jako slogan v rámci různých politických prohlášení; odborná komunita nicméně trpí jeho nevymezeností ve smyslu odborného konstruktu. Cílem přehledové studie je napomoci etablování pojmu kvalita výuky v domácím odborném diskurzu. Autor usiluje o přiblížení (se) k pojmu kvalita výuky na širší mezioborové základně. Formou historického exkurzu objasňuje, jak se při vymezování pojmu kvalita vzdělávání/výuky v rámci různých vědních oborů (sociologie, psychologie, pedagogika, didaktika) a výzkumných proudů (výzkum vyučování a učení, výzkum klimatu třídy a školy, výzkum kvality školy) uplatňovaly různé metodologické přístupy (normativní, analytický, empirický). V závěru textu vymezuje perspektivy pro další teoretickou a empirickou práci na dané problematice (modelování kvality, analýza charakteristik zakládajících kvalitu výuky).
Název v anglickém jazyce
Quality of instruction: the definition of the concept and its usage
Popis výsledku anglicky
The concept of instructional quality is often used as a slogan in various political declarations, but the professional community suffers from its vagueness as an academic construct. The aim of this study is to help to establish the concept of instructional quality in domestic scholarly discourse. The author seeks to present and clarify the concept of instructional quality on a broad interdisciplinary basis. In a historical excurses he shows how different methodological approaches (normative, analytical,empirical) have been used in the definition of the concept of quality of education/instruction in different academic fields (sociology, psychology, education, didactics) and research domains (research into teaching and learning, research on the school and classroom climate, research into school quality). At the end the author outlines the prospects for further theoretical and empirical work on the subejct (developing models of quality, analysing quality features etc.).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0262" target="_blank" >GAP407/11/0262: Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
62
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
244-261
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—