SPOLEČENSKÁ DETERMINACE VZDĚLÁNÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00059852" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00059852 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SPOLEČENSKÁ DETERMINACE VZDĚLÁNÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek poukazuje na širší společenské souvislosti vztahu společnosti, učitelů, žáků a studentů zvláště ke vzdělávání a hodnotě poznání vůbec. Z tohoto hlediska se ukazují jako klíčové dominantní hodnoty, sdílené v dané době a v daném typu společenského systému. Pro jejich společenskou ?definici? je určují i minulý vývoj a jeho převládající interpretace, přispívající v současnosti k diskreditaci základních humanistických, a tím i vzdělanostních ideálů. Na druhém místě je v textu zdůrazněn vliv společenského systému na konkrétní podobu systému školského a na určení jeho cílových funkcí. Analýza obou těchto problémových okruhů ukazuje příčiny současného krizového vývoje a neslučitelnost humanisticky pojatého školství s dominancí úzce pojatého finančního zisku.
Název v anglickém jazyce
SOCIAL DETERMINATION OF EDUCATION
Popis výsledku anglicky
The article points out societal consequences of relation of teachers, pupils and students in details, especially in the context of appreciation of importance of education and knowledge. From this point of view the values which are being shared in the current social system seem to be the most important. These values must be defined while respecting their previous evolution and prevalent interpretation as well. By this way, we can understand how the interpretation of the past contributes to the discreditof basic humanistic and educational ideals. Secondary, the article emphasizes an influence of social system in the relation to the shape of school systém and its goals. The analysis of the both of problems shows roots of current crisis development and contradictions of humanistic school system on the one hand and dominance of the financial profit in all fields of society on the other hand.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2012, Vzdělávání a dnešní společnost.
ISBN
9788090487796
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
201-205
Název nakladatele
MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—