Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SPOLEČENSKÁ DETERMINACE VZDĚLÁNÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00059852" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00059852 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SPOLEČENSKÁ DETERMINACE VZDĚLÁNÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek poukazuje na širší společenské souvislosti vztahu společnosti, učitelů, žáků a studentů zvláště ke vzdělávání a hodnotě poznání vůbec. Z tohoto hlediska se ukazují jako klíčové dominantní hodnoty, sdílené v dané době a v daném typu společenského systému. Pro jejich společenskou ?definici? je určují i minulý vývoj a jeho převládající interpretace, přispívající v současnosti k diskreditaci základních humanistických, a tím i vzdělanostních ideálů. Na druhém místě je v textu zdůrazněn vliv společenského systému na konkrétní podobu systému školského a na určení jeho cílových funkcí. Analýza obou těchto problémových okruhů ukazuje příčiny současného krizového vývoje a neslučitelnost humanisticky pojatého školství s dominancí úzce pojatého finančního zisku.

  • Název v anglickém jazyce

    SOCIAL DETERMINATION OF EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The article points out societal consequences of relation of teachers, pupils and students in details, especially in the context of appreciation of importance of education and knowledge. From this point of view the values which are being shared in the current social system seem to be the most important. These values must be defined while respecting their previous evolution and prevalent interpretation as well. By this way, we can understand how the interpretation of the past contributes to the discreditof basic humanistic and educational ideals. Secondary, the article emphasizes an influence of social system in the relation to the shape of school systém and its goals. The analysis of the both of problems shows roots of current crisis development and contradictions of humanistic school system on the one hand and dominance of the financial profit in all fields of society on the other hand.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2012, Vzdělávání a dnešní společnost.

  • ISBN

    9788090487796

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    201-205

  • Název nakladatele

    MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku