Jak posílit profesní dovednosti učitelů a jejich zodpovědnost za výsledky vzdělávání.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062412" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak posílit profesní dovednosti učitelů a jejich zodpovědnost za výsledky vzdělávání.
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace shrnuje výsledky aktivity ?Vytvoření kategorizované elektronické databáze příkladů řízení kvality? realizované v rámci projektu ?AUTOEVALUACE ? Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě? (2009?2012). Přináší nové poznatky o fenoménu autoevaluace tím, že ukazuje, jak je autoevaluace v české školní praxi skutečně realizována. V teoretickém úvodu publikace je autoevaluace zasazena do kontextu dalších procesů podporujících kvalitu, realizace autoevaluačních procesů je vysvětlena jako nedílná součást péče o kvalitu školy. Následně jsou popsány fáze a technologie autoevaluace. V další části publikace je na autoevaluaci nahlíženo jako na specifický proces řízení změny. Empirické poznatky o začleňování autoevaluačních procesů do práce českých škol jsou následně prezentovány podle struktury základních fází řízení změny (iniciace, implementace, inkorporace).
Název v anglickém jazyce
How to fortify teachers´ professional skills and their responsibility
Popis výsledku anglicky
The publication summarizes the results of sub-activity "Creating a categorized database of examples of electronic quality management" of the project "Self-evaluation - SELF-EVALUATION ? Creation of the system and support for schools in the self-evaluation field " (2009-2012). It brings new knowledge about the phenomenon of self-evaluation as it shows how the self-evaluation is actually being implemented in the Czech school practices. In the theoretical part of the book the self-evaluation is set into the context of other processes supporting quality, the implementation of self-evaluation process is explained as an integral part of the quality care of school. Further the phase and technology of self-evaluation is described. In the following part of thepublication the self-evaluation is seen as a specific process of change management.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Autoevaluace v praxi českých škol
ISBN
9788087652466
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
111-135
Počet stran knihy
235
Název nakladatele
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—