Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Verbs for referring to sources in humanities and social sciences: Grammatical and lexical analysis of their distribution

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063052" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Verbs for referring to sources in humanities and social sciences: Grammatical and lexical analysis of their distribution

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Verbs for referring to sources in academic style, i.e verbs which introduce explicitly mentioned sources in signal clauses of authorial text, rather than in bare parenthetic references in the form of brackets or notes, are by far not limited to say, askand write. They display a variety including verbs of speaking and writing, reporting verbs, verbs of thinking, and verbs expressing different kinds of attitude and agreement. Similarly, referring verbs manifest a variety of grammatical forms, namely tenses, aspects, number, person and verbal voice. This paper is based on an analysis of academic papers in several disciplines of humanities and social sciences. The corpus consists of an equal share of native and expert non-native English papers to reflectthe international status of English in academic discourse.

  • Název v anglickém jazyce

    Verbs for referring to sources in humanities and social sciences: Grammatical and lexical analysis of their distribution

  • Popis výsledku anglicky

    Verbs for referring to sources in academic style, i.e verbs which introduce explicitly mentioned sources in signal clauses of authorial text, rather than in bare parenthetic references in the form of brackets or notes, are by far not limited to say, askand write. They display a variety including verbs of speaking and writing, reporting verbs, verbs of thinking, and verbs expressing different kinds of attitude and agreement. Similarly, referring verbs manifest a variety of grammatical forms, namely tenses, aspects, number, person and verbal voice. This paper is based on an analysis of academic papers in several disciplines of humanities and social sciences. The corpus consists of an equal share of native and expert non-native English papers to reflectthe international status of English in academic discourse.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Interaction

  • ISSN

    1802-9930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    63-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus