Přístup třídního kolektivu k socializaci žáků s narušenou komunikační schopností v inkluzivním prostředí základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063106" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063106 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístup třídního kolektivu k socializaci žáků s narušenou komunikační schopností v inkluzivním prostředí základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola prezentuje výzkumné šetření zaměřené na vliv třídního kolektivu a školy na proces sociálního začlenění žáků s narušenou komunikační schopností. Jedním z cílů šetření byla ověření míry socializace žáků s narušenou komunikační schopností mezi intaktní většinou a jejich přijetí kolektivem třídy. Stěžejní technikou výzkumného šetření byl dotazník, realizované šetření bylo však charakteru smíšeného, neboť pro úplnost získaných dat a informací bylo dále využito rozhovoru a participačního pozorování kvalitativní části šetření.
Název v anglickém jazyce
The Access of Class towards Social Inclusion of Pupils with Impaired Communication Ability in Inclusive Elementary School
Popis výsledku anglicky
This chapter presents a research focused on the influence of class and school in the process of social inclusion of pupils with impaired communication ability. The aim of the investigation was examination of the degree of socialization of pupils with impaired communication abilities. As the main technique of this survey we utilized questionnaire, however, the survey has a mixed character because, for completeness of data and information, we also used interviews and participatory observation.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II.
ISBN
9788021059962
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
63-70
Počet stran knihy
266
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—