Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063265" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se věnuje vzdělávací komunikaci jako možnému prostředku rozvoje tvořivosti žáků. Na základě vlastního výzkumu popisuje jednotlivé typy učitelských otázek a celý model vzdělávací komunikace. Ve druhé části pak navrhuje sadu tvořivých cvičení, zaměřených na interpretaci básnického textu. Vysvětluje, že navýšení komunikačního času žáka (prostoru pro jeho vlastní vyjádření), které tvůrčí psaní umožňuje, je základním předpokladem rozvoje vyšších kognitivních funkcí.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Writing as a Way to Creative Educational Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with educational communication as a possible means of developing students? creativity. Based on the author?s own research, it describes various types of teachers? questions and the whole model of educational communication. The second part brings a set of creative exercises aimed at the interpretation of poetic texts. It points out that the increased time for communication (space for expressing students? own ideas), which is offered in creative writing lessons, is a basic prerequisite for the development of higher cognitive functions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání

  • ISBN

    9788021061217

  • Počet stran výsledku

    42

  • Strana od-do

    37-78

  • Počet stran knihy

    235

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly