Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063265" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063265 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se věnuje vzdělávací komunikaci jako možnému prostředku rozvoje tvořivosti žáků. Na základě vlastního výzkumu popisuje jednotlivé typy učitelských otázek a celý model vzdělávací komunikace. Ve druhé části pak navrhuje sadu tvořivých cvičení, zaměřených na interpretaci básnického textu. Vysvětluje, že navýšení komunikačního času žáka (prostoru pro jeho vlastní vyjádření), které tvůrčí psaní umožňuje, je základním předpokladem rozvoje vyšších kognitivních funkcí.
Název v anglickém jazyce
Creative Writing as a Way to Creative Educational Communication
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with educational communication as a possible means of developing students? creativity. Based on the author?s own research, it describes various types of teachers? questions and the whole model of educational communication. The second part brings a set of creative exercises aimed at the interpretation of poetic texts. It points out that the increased time for communication (space for expressing students? own ideas), which is offered in creative writing lessons, is a basic prerequisite for the development of higher cognitive functions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání
ISBN
9788021061217
Počet stran výsledku
42
Strana od-do
37-78
Počet stran knihy
235
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—