Integration of Students with Down Syndrome in Primary Schools in Slovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063674" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063674 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Integrácia žiakov s Downovým syndrómom v prostredí základných škôl slovenského školstva
Popis výsledku v původním jazyce
S nástupom do školy prichádza pre každé dieťa celý rad zmien. Školské povinnosti, nová societa rovesníkov, pedagógovia, učebnice, potreba zorientovania sa v písaní, čítaní, počítaní. S prestupom z ročníka do ročníka, nároky na dieťa rastú. Súbor poznatkov sa rozširuje, čo do kvantity, tak do kvality. Pre žiakov s Downovým syndrómom je proces vzdelávania v základných školách modifikovaný špecifickosťami syndrómu. Model integrácie sa stáva podmnožinou interakcií pedagóga, žiaka s Downovým syndrómom, rodičov, osobného asistenta a intaktných spolužiakov. Podmnožinu úzko interferuje množina legislatívneho uchopenia integrácie žiakov so špeciálnym potrebami, materiálno-technickými, personálnymi, organizačnými a sociálnymi podmienkami školy. Predstavenie kvantitatívnej etapy výskumu odhaľuje demografický prehľad o počte integrujúcich škôl v Slovenskej republike. V predvýskumnom šetrení interpretuje čiastkové výsledky zo skúseností pedagógov žiakov s Downovým syndrómom.
Název v anglickém jazyce
Integration of Students with Down Syndrome in Primary Schools in Slovakia
Popis výsledku anglicky
This chapter presents quantitative part of a study focused on demographic data concerning primary schools in Slovakia that integrate students with Down syndrome. It deals with the experiences of teachers of students with Down syndrome and presents current developments and drawbacks in the process of integrating students with special needs to mainstream schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Celoživotní inkluzivní vzdělávání ? možnosti a perspektivy.
ISBN
9788021061019
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
109-118
Počet stran knihy
280
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—