Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integration of Students with Down Syndrome in Primary Schools in Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063674" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063674 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Integrácia žiakov s Downovým syndrómom v prostredí základných škôl slovenského školstva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S nástupom do školy prichádza pre každé dieťa celý rad zmien. Školské povinnosti, nová societa rovesníkov, pedagógovia, učebnice, potreba zorientovania sa v písaní, čítaní, počítaní. S prestupom z ročníka do ročníka, nároky na dieťa rastú. Súbor poznatkov sa rozširuje, čo do kvantity, tak do kvality. Pre žiakov s Downovým syndrómom je proces vzdelávania v základných školách modifikovaný špecifickosťami syndrómu. Model integrácie sa stáva podmnožinou interakcií pedagóga, žiaka s Downovým syndrómom, rodičov, osobného asistenta a intaktných spolužiakov. Podmnožinu úzko interferuje množina legislatívneho uchopenia integrácie žiakov so špeciálnym potrebami, materiálno-technickými, personálnymi, organizačnými a sociálnymi podmienkami školy. Predstavenie kvantitatívnej etapy výskumu odhaľuje demografický prehľad o počte integrujúcich škôl v Slovenskej republike. V predvýskumnom šetrení interpretuje čiastkové výsledky zo skúseností pedagógov žiakov s Downovým syndrómom.

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of Students with Down Syndrome in Primary Schools in Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents quantitative part of a study focused on demographic data concerning primary schools in Slovakia that integrate students with Down syndrome. It deals with the experiences of teachers of students with Down syndrome and presents current developments and drawbacks in the process of integrating students with special needs to mainstream schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Celoživotní inkluzivní vzdělávání ? možnosti a perspektivy.

  • ISBN

    9788021061019

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    109-118

  • Počet stran knihy

    280

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly