Informální edukace jako jedna z forem netradičního vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063736" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063736 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informální edukace jako jedna z forem netradičního vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků.
Popis výsledku v původním jazyce
Ve své deskriptivní studii pojednávající o informální edukaci popisuje Richard Macků teorii specifického přístupu stojícího na rozhraní výchovy a sociální práce. Informal Education (jak je v originále přístup nazýván) se uplatňuje při činnostech s dětmia mladými ze sociálně znevýhodněných skupin. Zcela právem tak můžeme srovnávat principy Informal Education s principy uplatňovanými v sociální pedagogice. Vzhledem k tomu, že mezi tyto principy patří především konverzace a vlastní osobní příklad pedagoga, nastiňuje autor v textu i možnou souvislost informální edukace a animace.
Název v anglickém jazyce
Informal Education as a educational approach of sociály diadvantaged pupils
Popis výsledku anglicky
A specific educational approach is described in the chapter by Richard Macku. Informal Education is applied during activities with children and young people from socially disadvantaged groups. The question which is solid in this chapter is whether some of the principles of this approach can be applied in the work of social pedagogues. Some links of informal education and animation are described.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie
ISBN
9788073152246
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
193-200
Počet stran knihy
221
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—