Od výzkumu k praxi a teorii - Sociálně znevýhodněné skupiny v centru výzkumných šetření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071125" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071125 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od výzkumu k praxi a teorii - Sociálně znevýhodněné skupiny v centru výzkumných šetření
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole je zachycena souvislost mezi výzkumem v oblasti vzdělávání sociálně znevýhodněných skupin a zefektivňováním praxe, popřípadě prohlubování teorie ve vztahu k sociálnímu znevýhodnění. Analýzy výzkumných šetření přinesly cenné poznatky, se kterými lze dále pracovat v oblasti pedagogické praxe. Výzkumy jsou směřovány k pedagogickým pracovníkům, k žákům, k budoucím pedagogům, studentům pedagogických oborů, migrantům a k romské populaci, jejíž část patří z řady důvodů k sociálně znevýhodněným. V textu jsou prezentovány příklady dobré pedagogické praxe, kterou v různých úrovních realizuje tým pracovníků a studentů Katedry sociální pedagogiky PdF MU.
Název v anglickém jazyce
From Research to Practice and Theory - Socially Disadvantaged Groups in the Focus of Research
Popis výsledku anglicky
The chapter captures the connection between research in the field of education of socially disadvantaged groups and more effective practice or development of theory in relation to social disadvantage. This research brought valuable findings which can befurther applied in education. The research is focused on educators, pupils, future teachers, and students of education, migrants and the Roma population, part of which is considered socially disadvantaged for several reasons. The text presents examples of good educational practice, which is realized by a team of students and staff of the Department of Social Education at the Faculty of Education of Masaryk University.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education.
ISBN
9788073152451
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
79-96
Počet stran knihy
319
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—