Podpora komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností pedagogem běžné základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071136" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností pedagogem běžné základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se primárně zaměřuje na oblast poskytování potřebné logopedické intervence žákům integrovaným pro narušenou komunikační schopností na běžných typech základních škol České republiky. Zaobírá se podporou i následným rozvojem komunikativních kompetencí těchto integrovaných žáků. A to v kontextu výchovně vzdělávacího procesu z pohledu pedagoga participujícího na integraci těchto žáků s narušenou komunikační schopností, který jim současně poskytuje potřebnou speciálně vzdělávací podporu nezbytnou pro rozvoj mnohdy neadekvátně rozvinutých komunikativních kompetencí. V kapitole jsou shrnuty informace dílčích výsledků výzkumného šetření zaměřeného na analýzu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu s podporu jejich komunikativních kompetencí v ohledu s naplňováním jejich individuálních speciálních vzdělávacích potřeb.
Název v anglickém jazyce
Support of Communicative Competences of Students with Impaired Communication Abilities by Teachers at Primary Schools
Popis výsledku anglicky
This chapter focuses on the issues of providing speech intervention for pupils with impaired communication ability, who are educated in current types of primary schools of the Czech Republic. In particular on support and consecutive development of theircommunicative competences in teacher education process, who participates in the integrated education of children with impaired communication abilities and provides them the necessary special educational support, that is necessary for successful performance of school duties and development of their communicative competences. This chapter summarizes the preliminary results of an investigation, that led to the analysis of pupils with special educational needs in regard of support of theirs communicative competences in filling their individual special educational needs.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education.
ISBN
9788073152451
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
227-236
Počet stran knihy
319
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—