Bariéry školní inkluze osob se zrakovým postižením na středních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072071" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bariéry školní inkluze osob se zrakovým postižením na středních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o připravenosti středních škol na integraci, resp. inkluzi studentů se zrakovým postižením a o vlivu managementu škol na realizaci a podobu inkluzivního vzdělávání. Zabývá se postoji vedoucích pracovníků středních škol k problematice bariér ve školní inkluzi studentů se zrakovým postižením. Prezentováno je zde výzkumné šetření, které probíhalo v součinnosti s ředitelkami a řediteli středních škol v Pardubickém kraji. Kapitola mapuje fáze širšího výzkumného projektu, který se věnuje problematice inkluze žáků a studentů se zrakovým postižením, a představuje některé dílčí výsledky, jako například porovnání mezi významem postoje ředitele školy k bariéře a významem stejné bariéry pro konkrétní vzdělávací instituci.
Název v anglickém jazyce
Barriers to school inclusion of students with visual impairment in secondary schools
Popis výsledku anglicky
This chapter describes how high schools are prepared fo the inclusion of students with visual impairments. It focuses on the importance of school management attitudes to the inclusive education. Furthermore, it discusses the impact of school management on inclusive education. This text also describes our research of the topic of inclusion, which was carried out in cooperation with 250 heads of high schools in the East Bohemian Region. The paper summarizes the phase of a larger research project, which deals with the issue of inclusion of students with visual impairments.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání
ISBN
9788021066748
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
129-142
Počet stran knihy
294
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—