Narušená komunikační schopnost v prostředí sociálních služeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072451" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072451 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Narušená komunikační schopnost v prostředí sociálních služeb
Popis výsledku v původním jazyce
Těžiště logopedické intervence poskytované v rezortu práce a sociálních věcí tkví v rozvoji komunikačních schopností u osob se zdravotním postižením, u nichž se projevují těžkosti v komunikačním procesu způsobené přítomností symptomatických poruch řeči.Současná logopedická teorie i praxe vyzdvihuje nutnost odpovídajícího přístupu ke stimulaci komunikačních dovedností u jedinců s různými druhy postižení, zároveň však dodává, že poskytování logopedické intervence v oblasti sociálních služeb zůstává velkou výzvou speciální pedagogiky pro 21. století. Kapitola shrnuje výsledky šetření realizovaných v letech 2012 a 2013, jejichž hlavním cílem bylo analyzovat stav poskytování logopedické intervence osobám žijícím v zařízeních sociálních služeb v České republice.
Název v anglickém jazyce
ommunication Disorders in Social Services Environment
Popis výsledku anglicky
The center of gravity of speech therapy provided in the resort of labor and social affairs lies in the development of communication skills for persons with disabilities, which are manifest difficulties in the communication process caused by the presenceof symptomatic speech disorders. Current speech theory and practice highlights the need for adequate access to stimulate communication skills of individuals with various disabilities, but also adds that speech intervention in social services remains a major challenge special education for the 21st century. This chapter summarizes the results of surveys carried out between 2012 and 2013, whose main objective was to analyze the status of the speech therapy to persons who living in social services in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Jedinci s narušenou komunkační schopnosti a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb
ISBN
9788021066526
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
95-104
Počet stran knihy
179
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—