Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072622" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072622 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.utb.cz/file/42346/" target="_blank" >http://www.utb.cz/file/42346/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text je věnován tématu edukace migrujících osob, konkrétně žáka, který se svojí rodinou získal v České republice status mezinárodní ochrany. První část textu je věnována uvedení do problematiky edukace žáků z řad uprchlíků. Zabýváme se otázkou, kdo je tožák-uprchlík a také se pozastavujeme ve stručnosti nad teoriemi, ze kterých vzdělávání těchto osob může čerpat. Většina textu je pak věnována analýze případové studie, ve které se na danou problematiku snažíme nahlížet očima tří zúčastněních subjektů: matky žáka, učitelky žáka a samotného chlapce. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili případovou studii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás ive světě zatím stojí na okraji zájmu.

  • Název v anglickém jazyce

    The refugee pipul in the Czech educational system: a case study

  • Popis výsledku anglicky

    The article is devoted to the topic of the education of migrants (particular to the pupil, who gained with his family the international protection status in the Czech Republic). The first part is devoted to description of the background of the issue of education the refugee pupils. We deal with the question of who is a refugee student and also briefly describe some theories, of which the education of such persons may draw. Most of the text is devoted to the analysis of case study in which we try to observe the issue through the eyes of three stakeholders: the mother of the pupil, teacher and student boy alone. The study provides analysis of processed semi-structured qualitative interviews. As a research design we chose a case study with which we want to get deeper into the issue.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi.

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    48-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus