Family Science Education and Inquiry Based Science Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076545" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076545 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.esera.org/media/esera2013/Eva_Trnova_19FEB2014.pdf" target="_blank" >http://www.esera.org/media/esera2013/Eva_Trnova_19FEB2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Family Science Education and Inquiry Based Science Education
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents the results of our research: new motivational strategy - the combination of family science education and inquiry-based science education. According to our findings (we used design-based research method), family science education has got a strong motivational effect. The combination of family science education and inquiry-based science education has got a very strong motivational effect. We are presenting findings of our design-based research which confirm this statement.
Název v anglickém jazyce
Family Science Education and Inquiry Based Science Education
Popis výsledku anglicky
The study presents the results of our research: new motivational strategy - the combination of family science education and inquiry-based science education. According to our findings (we used design-based research method), family science education has got a strong motivational effect. The combination of family science education and inquiry-based science education has got a very strong motivational effect. We are presenting findings of our design-based research which confirm this statement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Part 3
ISBN
9789963700776
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
167-175
Název nakladatele
European Science Education Research Association
Místo vydání
Nicosia
Místo konání akce
Nicosia
Datum konání akce
2. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—