Mezinárodní srovnávací výzkumy školního vzdělávání v České republice: zjištění a výzvy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077657" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077657 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_2_p185_mezinarodni_potuznikovaetal.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_2_p185_mezinarodni_potuznikovaetal.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezinárodní srovnávací výzkumy školního vzdělávání v České republice: zjištění a výzvy
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie pojednává o mezinárodních srovnávacích výzkumech v oblasti vzdělávání realizovaných v České republice v posledních dvaceti letech. Jejím cílem je informovat o tom, jak jsou výsledky mezinárodních výzkumů zpracovávány v domácí odborné literatuře a k jakým závěrům vedou. V první části studie stručně popisujeme, jakých mezinárodních výzkumů se Česká republika účastnila. V druhé části se zaměřujeme na témata, která byla v návaznosti na výsledky českých žáků zpracována ve vybraných domácíchodborných časopisech a monografických pracích. Je možné konstatovat, že výsledky českých žáků v mezinárodních výzkumech lze považovat za poměrně konzistentní, i když v průběhu času dochází k určitým výkyvům. Závěrečná část přehledové studie naznačuje několik cest, jak by bylo možné s daty a výsledky mezinárodních výzkumů dále pracovat.
Název v anglickém jazyce
International comparative studies on school education in the Czech Republic: Findings and challenges
Popis výsledku anglicky
This paper reviews international comparative research studies on education that have been carried out in the Czech Republic during the last twenty years. It aims to summarize how the findings from international studies are elaborated on in Czech academicliterature and what conclusions can be drawn from them. In the first part we provide an overview of the research studies that the Czech Republic participated in. The second part focuses on the issues concerning Czech pupils" results that were discussedin Czech reviewed papers and monographs. The final part of the paper points towards some ways of using the data and findings from international research further. It can be concluded that the results of Czech pupils in international comparative studies are relatively consistent, although there are certain fluctuations over time.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
37
Strana od-do
185-221
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—