Current Trends in Research on Visuals in School Textbooks in the Czech Republic and Germany: An Integrative Review
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077765" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077765 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Current Trends in Research on Visuals in School Textbooks in the Czech Republic and Germany: An Integrative Review
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution elaborates established area of educational research ? Research on Pictures. Presented are outcomes of the inquiry which sought to synthesize current body of knowledge related to the issue of visuals in school textbooks which accumulatedin the Czech Republic and Germany during contemporary period of time. Within the Czech educational research visuals are contemplated as means for didactical transformation and mediation of educational content. Attention is paid mainly to ?didactical qualities? of visuals. On the contrary in German educational research visuals are considered as sources of didactical information
Název v anglickém jazyce
Current Trends in Research on Visuals in School Textbooks in the Czech Republic and Germany: An Integrative Review
Popis výsledku anglicky
The contribution elaborates established area of educational research ? Research on Pictures. Presented are outcomes of the inquiry which sought to synthesize current body of knowledge related to the issue of visuals in school textbooks which accumulatedin the Czech Republic and Germany during contemporary period of time. Within the Czech educational research visuals are contemplated as means for didactical transformation and mediation of educational content. Attention is paid mainly to ?didactical qualities? of visuals. On the contrary in German educational research visuals are considered as sources of didactical information
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů