Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current Trends in Research on Visuals in School Textbooks in the Czech Republic and Germany: An Integrative Review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077765" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077765 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current Trends in Research on Visuals in School Textbooks in the Czech Republic and Germany: An Integrative Review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution elaborates established area of educational research ? Research on Pictures. Presented are outcomes of the inquiry which sought to synthesize current body of knowledge related to the issue of visuals in school textbooks which accumulatedin the Czech Republic and Germany during contemporary period of time. Within the Czech educational research visuals are contemplated as means for didactical transformation and mediation of educational content. Attention is paid mainly to ?didactical qualities? of visuals. On the contrary in German educational research visuals are considered as sources of didactical information

  • Název v anglickém jazyce

    Current Trends in Research on Visuals in School Textbooks in the Czech Republic and Germany: An Integrative Review

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution elaborates established area of educational research ? Research on Pictures. Presented are outcomes of the inquiry which sought to synthesize current body of knowledge related to the issue of visuals in school textbooks which accumulatedin the Czech Republic and Germany during contemporary period of time. Within the Czech educational research visuals are contemplated as means for didactical transformation and mediation of educational content. Attention is paid mainly to ?didactical qualities? of visuals. On the contrary in German educational research visuals are considered as sources of didactical information

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů