Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078668" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00078668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá otázkou proměny obsahu předškolního vzdělávání v intencích udržitelného rozvoje. Na základě obsahové analýzy kurikula a relevantních pramenů jsou prezentovány možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní v mateřské škole. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty tzv. biofilní orientace, na jejímž základě stanovuje vzdělávací cíle a principy v doméně kognitivní, kognitivně-afektivní, kognitivně-motorické. Ty konkretizuje v podmínkách předškolního vzdělávání se zvláštním zřetelem k práci učitele.
Název v anglickém jazyce
Let us make children to live well and happily or how pre-school education can contribute to it
Popis výsledku anglicky
The article examines the changes in the curriculum in the context of sustainable development. The content analysis of curriculum and relevant sources presents the possibility of a gradual transition from the anti-environmental to the proenvironmental orientation in kindergarten. Particular attention is paid to the explanation of so called biophile orientation of education which serves as a basis for determining of educational goals and principles in cognitive, cognitive- affective and cognitive - motoric domains. Concrete steps reflecting the work of teachers under the conditions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja
ISBN
9788055511528
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
48-56
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Rájecké Teplice
Datum konání akce
16. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—