The Potential of Pedagogic Translation in Teaching EFL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079186" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079186 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Potential of Pedagogic Translation in Teaching EFL
Popis výsledku v původním jazyce
The paper reflects the pedagogic translation, its basic definitions and reflections in the subjective beliefs of teacher educators. The paper defines the subject and introduces the research method and its technique, which is called concept structuring. The technique allows the researcher to describe and visualise the subjective teachers? beliefs as the basic pre-requisite for further studies and deeper analysis of pedagogic translations and its position in the EFL teaching. All the results are tagged atthe binary level to create a platform for further research using multilevel tagging systems identifying the proper content of the teachers? beliefs in the field of the pedagogic translation.
Název v anglickém jazyce
The Potential of Pedagogic Translation in Teaching EFL
Popis výsledku anglicky
The paper reflects the pedagogic translation, its basic definitions and reflections in the subjective beliefs of teacher educators. The paper defines the subject and introduces the research method and its technique, which is called concept structuring. The technique allows the researcher to describe and visualise the subjective teachers? beliefs as the basic pre-requisite for further studies and deeper analysis of pedagogic translations and its position in the EFL teaching. All the results are tagged atthe binary level to create a platform for further research using multilevel tagging systems identifying the proper content of the teachers? beliefs in the field of the pedagogic translation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
HRADEC KRÁLOVÉ JOURNAL OF ANGLOPHONE STUDIES
ISBN
—
ISSN
2336-3347
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
93-99
Název nakladatele
Department of English Language and Literature
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—