Planning the Education Process for Students with Specific Learning Disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079287" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Planning the Education Process for Students with Specific Learning Disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents information on learning and teaching strategies in education for students in primary and secondary schools. It specifies some of the approaches to learning acquisition for students with dyslexia. The paper contains analyses of some foreign approaches and programmes for basic strategies acquisition during education process as well as specific examples of good practice based on research on students with dyslexia in secondary schools
Název v anglickém jazyce
Planning the Education Process for Students with Specific Learning Disabilities
Popis výsledku anglicky
The article presents information on learning and teaching strategies in education for students in primary and secondary schools. It specifies some of the approaches to learning acquisition for students with dyslexia. The paper contains analyses of some foreign approaches and programmes for basic strategies acquisition during education process as well as specific examples of good practice based on research on students with dyslexia in secondary schools
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Ph publico. Iimpulse aus wissenschaft, forschung und pädagogischer praxis
ISBN
9783852534879
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
21-28
Název nakladatele
Ph publico. Iimpulse aus wissenschaft, forschung und pädagogischer praxis,
Místo vydání
Eisenstadt
Místo konání akce
Eisenstadt
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—