Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Young Learners Exploit the Same Learning Strategies as Adults?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00082479" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00082479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.degruyter.com/JournalArticles?source=%2Fj%2Fptse&volume=10&issue=1&page=" target="_blank" >http://www.degruyter.com/JournalArticles?source=%2Fj%2Fptse&volume=10&issue=1&page=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/ptse-2015-0007" target="_blank" >10.1515/ptse-2015-0007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Young Learners Exploit the Same Learning Strategies as Adults?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This journal article is focused on learner strategies which are considered to be one of the key factors affecting the learning process, its effectiveness and study results. They are important for lifelong learning of foreign languages and as a learning skill they represent a priority in the process of European globalization and integration. Moreover, learning strategies as a foreign language didactical concept constitute the core of the competence to learn and thus creating enough opportunities for primary pupils to acquire learning strategies is crucial as they acquire steps towards an effective process of learning through planning their work and self- evaluation. Learning strategies are considered to be one of the key factors affecting the learning process, its effectiveness and study results. They are important for lifelong learning of foreign languages and as a learning skill they represent a priority in the process of European globalization and integration.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Young Learners Exploit the Same Learning Strategies as Adults?

  • Popis výsledku anglicky

    This journal article is focused on learner strategies which are considered to be one of the key factors affecting the learning process, its effectiveness and study results. They are important for lifelong learning of foreign languages and as a learning skill they represent a priority in the process of European globalization and integration. Moreover, learning strategies as a foreign language didactical concept constitute the core of the competence to learn and thus creating enough opportunities for primary pupils to acquire learning strategies is crucial as they acquire steps towards an effective process of learning through planning their work and self- evaluation. Learning strategies are considered to be one of the key factors affecting the learning process, its effectiveness and study results. They are important for lifelong learning of foreign languages and as a learning skill they represent a priority in the process of European globalization and integration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Practice and Theory in Systems of Education

  • ISSN

    1788-2591

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    74-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus