Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupil Assessment within the Context of Inclusive Education in Primary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083610" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083610 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?rubrique35&debut_articles_rubrique=50#pagination_articles_rubrique" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?rubrique35&debut_articles_rubrique=50#pagination_articles_rubrique</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.100" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.100</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupil Assessment within the Context of Inclusive Education in Primary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In inclusive education, pupil assessment is understood as one of the system elements which support inclusion. The concept of evaluation should therefore be consistent with the overall conception of a school, its values (mission, vision, goals) and principles. In this paper, we present the results of research aimed at mapping approaches to the assessment of pupils in "inclusive" primary schools within the context of inclusive education principles. The study also defines the characteristics of pupil assessment in an inclusive school. With regard to the research objectives and the nature of the research questions, we decided to use a mixed research design with an emphasis on qualitative methods. Based on the data obtained, we answer the following researchquestion: How are the principles of inclusion reflected in pupil assessment? The outcome of the study is a proposal of complex assessment which develops and supports student learning in an inclusive classroom environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupil Assessment within the Context of Inclusive Education in Primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    In inclusive education, pupil assessment is understood as one of the system elements which support inclusion. The concept of evaluation should therefore be consistent with the overall conception of a school, its values (mission, vision, goals) and principles. In this paper, we present the results of research aimed at mapping approaches to the assessment of pupils in "inclusive" primary schools within the context of inclusive education principles. The study also defines the characteristics of pupil assessment in an inclusive school. With regard to the research objectives and the nature of the research questions, we decided to use a mixed research design with an emphasis on qualitative methods. Based on the data obtained, we answer the following researchquestion: How are the principles of inclusion reflected in pupil assessment? The outcome of the study is a proposal of complex assessment which develops and supports student learning in an inclusive classroom environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research

  • ISBN

    9786197105452

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    773-780

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.,51

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000393896200099