Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation in the subject-related DaF Lessons of Czech Students: first Results of a qualitative Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085333" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Motivation im fachbezogenen DaF-Unterricht bei tschechischen Studierenden: erste Ergebnisse einer qualitativen Studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der vorliegende Beitrag stellt erste Ergebnisse einer Dissertationsforschung vor, die sich mit dem Thema der Motivation der tschechischen Studierenden zum fachbezogenen Deutschlernen beschäftigt. Als Untersuchungshintergrund ist die bestehende Konzeptiondes Fremdsprachenunterrichts an der Masaryk Universität in Brünn von großer Bedeutung, deren Studierende zugleich die Probanden der Forschung sind. Die gesamte Dissertationsforschung besteht aus zwei Phasen, wobei in diesem Beitrag nur die Ergebnisse der ersten (qualitativen) Forschungsphase präsentiert werden. Im ersten Teil dieses Beitrags wird bündig die traditionelle L2-Motivationsforschung angesprochen. Weiter folgt die Beschreibung der eigenen Forschung, vor allem der qualitativen Phase, die dieMotivation der Studierenden zum Deutschlernen mithilfe der halbstrukturierten Interviews untersuchte. Aufgrund der qualitativen Inhaltsanalyse in dieser Forschungsphase entstanden: 1.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation in the subject-related DaF Lessons of Czech Students: first Results of a qualitative Study

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents first results of a dissertation research project covering the motivation of Czech students to learn German as a foreign language. Important background of the research project is the present concept of foreign language teaching at theMasaryk University in Brno, at which the test persons study. The dissertation research project itself comprises two phases, of which the results of the first (qualitative) research phase are to be presented in this article. The article starts by shortlysummarizing the traditional motivational L2-research. Thereafter, the own research is being described, with an emphasis on the qualitative phase analyzing the motivation of the students to learn German by dint of semi-structured interviews. The qualitative research phase yielded 1. Twelve individual motivational profiles (which are not presented in the article) 2. Motivational attributes marking the students of each faculty 3. Hypotheses, describing the motivation of the students to lea

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Deutsch ohne Grenzen: Didaktik Deutsch als Fremdsprache

  • ISBN

    9788026309321

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    108-122

  • Název nakladatele

    Tribun

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000475402600006