Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University Students' Motivation to Study the German Language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F18%3A43894357" target="_blank" >RIV/44555601:13410/18:43894357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University Students' Motivation to Study the German Language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article explores motivation as a key variable in learning. The author focuses on Czech university students who learn a foreign language, specifically German. The article starts with a brief introduction to the concept of motivation and its individual sub-types from the perspectives of intensity, longevity and impact on the individual. The following section of the article familiarizes its readers with a research project concerning the motivation to study/learn German, which was carried out by the author with his colleagues among the students of three Czech universities. The results of the above research are presented at the same time. The author concludes his article with several humble recommendations for teachers wishing to boost the motivation for further study/learning of German among their pupils/students.

  • Název v anglickém jazyce

    University Students' Motivation to Study the German Language

  • Popis výsledku anglicky

    The article explores motivation as a key variable in learning. The author focuses on Czech university students who learn a foreign language, specifically German. The article starts with a brief introduction to the concept of motivation and its individual sub-types from the perspectives of intensity, longevity and impact on the individual. The following section of the article familiarizes its readers with a research project concerning the motivation to study/learn German, which was carried out by the author with his colleagues among the students of three Czech universities. The results of the above research are presented at the same time. The author concludes his article with several humble recommendations for teachers wishing to boost the motivation for further study/learning of German among their pupils/students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Vol. XXIV, Issue C

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    89-95

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus