Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086679" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086679 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15584/978-83-7996-203-7_14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15584/978-83-7996-203-7_14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15584/978-83-7996-203-7_14" target="_blank" >10.15584/978-83-7996-203-7_14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter describes the innovations that we have implemented in the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno and are focused on the development prosociality students. These include the results of research (analysis of curriculum) and activities related to experiential learning first aid, and newly with the prevention of the syndrome of old age. Innovative teaching leads not only to increase the health literacy of students, but also - in the framework of experiential learning - a deep personal experience. Furthermore, in the chapter we deal with the ossibilities of implementation of these activities into the school curricula of primary schools - especially (but not only) in the educational area of Humans and Society (Civics) and cross-cutting theme of Personal and Social Education.

  • Název v anglickém jazyce

    Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter describes the innovations that we have implemented in the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno and are focused on the development prosociality students. These include the results of research (analysis of curriculum) and activities related to experiential learning first aid, and newly with the prevention of the syndrome of old age. Innovative teaching leads not only to increase the health literacy of students, but also - in the framework of experiential learning - a deep personal experience. Furthermore, in the chapter we deal with the ossibilities of implementation of these activities into the school curricula of primary schools - especially (but not only) in the educational area of Humans and Society (Civics) and cross-cutting theme of Personal and Social Education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cross - sectoral cooperation in order to solve social problems

  • ISBN

    9788379962037

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    160-171

  • Počet stran knihy

    317

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

  • Místo vydání

    Rzeszow

  • Kód UT WoS kapitoly