Aplikace mechanismů sociální pedagogiky do sociální a pedagogické práce; praxe a výzkum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086913" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086913 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace mechanismů sociální pedagogiky do sociální a pedagogické práce; praxe a výzkum
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace představuje různé oblasti, do kterých lze implementovat sociálně pedagogické mechanismy a přístupy. Přes různorodost oblastí, které se zde otvírají, lze nalézt společná témata a blízkost cílových skupin. Jednotlivé kapitoly spojuje různé definování sociální pedagogiky, metodologie v pomáhajících profesích a snahy o podporu a aktivizaci nejrůznějších skupin obyvatelstva. Představuje se zde téma menšin, souvislosti mezi sociální pedagogikou a speciální pedagogikou, propojení sociální pedagogikya sociální práce a význam dramatické výchovy v aktivizaci sociálně znevýhodněných jedinců a skupin. V kapitolách se rovněž uvádí příklady výzkumných šetření a jejich významu pro zefektivnění praxe. Jedná se zejména o kvalitativní metodologii.
Název v anglickém jazyce
Application of Mechanisms of Social Education in Social Work and Teaching; Practice and Research
Popis výsledku anglicky
The publication presents different areas in which mechanisms and approaches of social education can be implemented. Common topics and relations among target groups can be identified within the variety of topics that open themselves here. The individual chapters are connected by different definitions of social education, methodology in helping professions and the effort for support and activation of various groups of the population. There is the topic of minorities, connections between social education and special education, links between social education and social work and the importance of drama education in activation of socially disadvantaged individuals and groups. The chapters also contain examples of research investigations and their importancefor increasing the effectiveness of practice. They follow mainly the qualitative methodology.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů