Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lidé a události v kontextu moderních dějin.Vybraná historická témata ve výuce společenských věd a občanské výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F19%3A43896733" target="_blank" >RIV/44555601:13410/19:43896733 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lidé a události v kontextu moderních dějin.Vybraná historická témata ve výuce společenských věd a občanské výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Všechna společenská témata, historická i současná, s sebou nesou velkou dávku kontroverze a tím nabízejí kromě faktografických informací i příležitost pro kritické posuzování historických událostí a úlohy jednotlivce nebo skupin jednotlivců v nich. Zároveň jsou příležitostí pro porovnávání hodnotových paradigmat lidí v určitých životních situacích a v určitém historickém rámci s dosavadní osobní zkušeností v jiném historickém rámci, v současnosti. Hledání paralel anebo odlišností mezi historií a současnou realitou může ovlivňovat aktuální chování v současnosti.Kapitola se zabývávýchovně vzdělávacím potenciálem a možnostmi práce s vybranými historickými tématy v občanském a společenskovědním vzdělávání, jejich etickým a hodnotovým přínosem. Zároveň zkoumá výzvy, které jejich využití ve výuce přináší pro pedagoga.

  • Název v anglickém jazyce

    People and Events in the context of modern history. Selected historical topics in the teaching of social sciences and civics

  • Popis výsledku anglicky

    All social issues, both historical and contemporary, carry with them a great deal of controversy and thus offer, in addition to factual information, also an opportunity for a critical assessment of historical events and the role of the individual or groups of individuals in them. At the same time, they are an opportunity to compare the value paradigms of people in certain life situations and in a certain historical framework with previous personal experience in another historical framework, at present. The search for parallels or differences between history and current reality can influence current behavior. The chapter deals with the educational potential and possibilities of working with selected historical topics in civic and social science education, their ethical and value contribution. At the same time, it examines the challenges that their use in teaching brings to educators.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7561-231-1

  • Počet stran knihy

    163

  • Název nakladatele

    Katedra politologie a filozofie FF UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy