Lidé a události v kontextu moderních dějin.Vybraná historická témata ve výuce společenských věd a občanské výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F19%3A43896733" target="_blank" >RIV/44555601:13410/19:43896733 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lidé a události v kontextu moderních dějin.Vybraná historická témata ve výuce společenských věd a občanské výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Všechna společenská témata, historická i současná, s sebou nesou velkou dávku kontroverze a tím nabízejí kromě faktografických informací i příležitost pro kritické posuzování historických událostí a úlohy jednotlivce nebo skupin jednotlivců v nich. Zároveň jsou příležitostí pro porovnávání hodnotových paradigmat lidí v určitých životních situacích a v určitém historickém rámci s dosavadní osobní zkušeností v jiném historickém rámci, v současnosti. Hledání paralel anebo odlišností mezi historií a současnou realitou může ovlivňovat aktuální chování v současnosti.Kapitola se zabývávýchovně vzdělávacím potenciálem a možnostmi práce s vybranými historickými tématy v občanském a společenskovědním vzdělávání, jejich etickým a hodnotovým přínosem. Zároveň zkoumá výzvy, které jejich využití ve výuce přináší pro pedagoga.
Název v anglickém jazyce
People and Events in the context of modern history. Selected historical topics in the teaching of social sciences and civics
Popis výsledku anglicky
All social issues, both historical and contemporary, carry with them a great deal of controversy and thus offer, in addition to factual information, also an opportunity for a critical assessment of historical events and the role of the individual or groups of individuals in them. At the same time, they are an opportunity to compare the value paradigms of people in certain life situations and in a certain historical framework with previous personal experience in another historical framework, at present. The search for parallels or differences between history and current reality can influence current behavior. The chapter deals with the educational potential and possibilities of working with selected historical topics in civic and social science education, their ethical and value contribution. At the same time, it examines the challenges that their use in teaching brings to educators.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7561-231-1
Počet stran knihy
163
Název nakladatele
Katedra politologie a filozofie FF UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—