Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is chemistry attractive for pupils? Czech pupils? perception of chemistry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00087201" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00087201 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ejmste.com/Makale.aspx?kimlik=2351" target="_blank" >http://www.ejmste.com/Makale.aspx?kimlik=2351</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12973/eurasia.2015.1444a" target="_blank" >10.12973/eurasia.2015.1444a</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is chemistry attractive for pupils? Czech pupils? perception of chemistry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chemistry is an important subject due to understanding the composition and structure of the things around us. The main aim of the study was to find out the perception of chemistry by lower secondary school pupils. The partial aims were to find out the influence of gender, year of study and favorite subject on the perception of chemistry. The sample size comprised 379 Czech lower secondary schools pupils. The questionnaire was used as a research tool. It consisted of 25 5-point Likert type items. Items were, after application of factor analysis, divided into four categories: 1. The interest in chemistry, 2. The relevance of chemistry, 3. The future life and chemistry, 4. Chemical aids and laboratory experiments. Reliability of the research tool was determined by Cronbach?s alpha which had value aplha = 0.87). For the data evaluation the methods of inferential statistics were used, concretely analysis of variance (ANOVA). Pupils had low positive perception of chemistry.

  • Název v anglickém jazyce

    Is chemistry attractive for pupils? Czech pupils? perception of chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    Chemistry is an important subject due to understanding the composition and structure of the things around us. The main aim of the study was to find out the perception of chemistry by lower secondary school pupils. The partial aims were to find out the influence of gender, year of study and favorite subject on the perception of chemistry. The sample size comprised 379 Czech lower secondary schools pupils. The questionnaire was used as a research tool. It consisted of 25 5-point Likert type items. Items were, after application of factor analysis, divided into four categories: 1. The interest in chemistry, 2. The relevance of chemistry, 3. The future life and chemistry, 4. Chemical aids and laboratory experiments. Reliability of the research tool was determined by Cronbach?s alpha which had value aplha = 0.87). For the data evaluation the methods of inferential statistics were used, concretely analysis of variance (ANOVA). Pupils had low positive perception of chemistry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education

  • ISSN

    1305-8215

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    855-863

  • Kód UT WoS článku

    000359237700012

  • EID výsledku v databázi Scopus