Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regarding research into the linguistic interference of Czech and Russian at the initial stage of teaching Russian as a second foreign language in primary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00087250" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00087250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7813/jll.2015/6-2/56" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7813/jll.2015/6-2/56</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7813/jll.2015/6-2/56" target="_blank" >10.7813/jll.2015/6-2/56</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regarding research into the linguistic interference of Czech and Russian at the initial stage of teaching Russian as a second foreign language in primary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The implemented research focuses on the language interference of Czech and Russian as closely related languages at the initial stage of teaching Russian as a second foreign language in primary schools. In the initial stage of Russian study as a second foreign language in primary schools it is necessary to take into account the manifestations of linguistic interference and work on them actively.

  • Název v anglickém jazyce

    Regarding research into the linguistic interference of Czech and Russian at the initial stage of teaching Russian as a second foreign language in primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The implemented research focuses on the language interference of Czech and Russian as closely related languages at the initial stage of teaching Russian as a second foreign language in primary schools. In the initial stage of Russian study as a second foreign language in primary schools it is necessary to take into account the manifestations of linguistic interference and work on them actively.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Language and Literature

  • ISSN

    2078-0303

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol. 6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Issue 2

  • Stát vydavatele periodika

    AZ - Ázerbájdžánská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    265-268

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus