Morfologicko-syntaktické nedostatky v kontextu rozvíjení komunikační kompetence žáků-cizinců primární školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885532" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885532 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Morfologicko-syntaktické nedostatky v kontextu rozvíjení komunikační kompetence žáků-cizinců primární školy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je přiblížit roli kvalifikovaného pedagoga v primárním vzdělávání při výuce češtiny jako cílového (druhého) jazyka z pohledu žáků-cizinců a podat charakteristiku vybraných morfologicko-syntaktických jazykových jevů, v nichž rusky mluvící žáci na 1. stupni ZŠ při osvojování si českého gramatického systému ve svých projevech nejčastěji chybují a které jim působí největší potíže jak v počáteční fázi, tak i ve vyšším stadiu osvojování (např. pod vlivem interference).
Název v anglickém jazyce
Morpho-syntactic deficiencies in the context of developing communicative competence of foreign pupils of primary school
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to present the role of qualified teachers in the primary education in teaching Czech as the second language from pupil - foreigners point of view. We describe the most important selected language morpho - syntactic phenomena, at which Russian speaking pupils of elementary schools make mistakes in their speeches during their adopting of the Czech grammar system and we also introduce the phenomena that causes them the most problems both in the initial phase and a higher stage oflearning (e.g. under the influence of interference).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
112-124
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—