Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Producing Knowledge for Improvement: The 3A procedure as a tool for content-focused research on teaching and learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088734" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11641" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11641</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.340" target="_blank" >10.14712/23362189.2016.340</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Producing Knowledge for Improvement: The 3A procedure as a tool for content-focused research on teaching and learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper argues for a novel approach in research on (the quality of) the processes of teaching and learning which focuses on the ways in which students develop their understanding and their competences through those instructional activities that have them work with the content (the content-focused approach). Specifically, the paper aims to introduce a research approach that has been developed as a response to some identified challenges of prevailing methods in research on teaching and learning. The 3A procedure is introduced as a specific research methodology for analysing real-life teaching and learning situations in the classroom (captured on video). We start by noting some challenges that current research on teaching and learning is facing and indicate how these challenges are met in the proposed research approach. In the second part we briefly mention some of the well-known methodologies that provided inspiration in the development of the proposed approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Producing Knowledge for Improvement: The 3A procedure as a tool for content-focused research on teaching and learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper argues for a novel approach in research on (the quality of) the processes of teaching and learning which focuses on the ways in which students develop their understanding and their competences through those instructional activities that have them work with the content (the content-focused approach). Specifically, the paper aims to introduce a research approach that has been developed as a response to some identified challenges of prevailing methods in research on teaching and learning. The 3A procedure is introduced as a specific research methodology for analysing real-life teaching and learning situations in the classroom (captured on video). We start by noting some challenges that current research on teaching and learning is facing and indicate how these challenges are met in the proposed research approach. In the second part we briefly mention some of the well-known methodologies that provided inspiration in the development of the proposed approach.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-06480S" target="_blank" >GA14-06480S: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    672-688

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus