Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00091029" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00091029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main research aim of the study was to investigate pupils’ perception of the (future) use of e-textbooks. The aim was achieved by a survey involving 250 lower secondary school pupils in the Czech Republic. To analyse the data collected by means of a questionnaire, methods of descriptive and inferential statistics were used. The results showed that no matter if pupils use e-textbooks, the majority of respondents would like to use the e-textbooks in the future. In addition, according to the study pupils have more positive perception of the e-textbook than the printed textbook.

  • Název v anglickém jazyce

    Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The main research aim of the study was to investigate pupils’ perception of the (future) use of e-textbooks. The aim was achieved by a survey involving 250 lower secondary school pupils in the Czech Republic. To analyse the data collected by means of a questionnaire, methods of descriptive and inferential statistics were used. The results showed that no matter if pupils use e-textbooks, the majority of respondents would like to use the e-textbooks in the future. In addition, according to the study pupils have more positive perception of the e-textbook than the printed textbook.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    75-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus