Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00091029" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00091029 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks
Popis výsledku v původním jazyce
The main research aim of the study was to investigate pupils’ perception of the (future) use of e-textbooks. The aim was achieved by a survey involving 250 lower secondary school pupils in the Czech Republic. To analyse the data collected by means of a questionnaire, methods of descriptive and inferential statistics were used. The results showed that no matter if pupils use e-textbooks, the majority of respondents would like to use the e-textbooks in the future. In addition, according to the study pupils have more positive perception of the e-textbook than the printed textbook.
Název v anglickém jazyce
Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks
Popis výsledku anglicky
The main research aim of the study was to investigate pupils’ perception of the (future) use of e-textbooks. The aim was achieved by a survey involving 250 lower secondary school pupils in the Czech Republic. To analyse the data collected by means of a questionnaire, methods of descriptive and inferential statistics were used. The results showed that no matter if pupils use e-textbooks, the majority of respondents would like to use the e-textbooks in the future. In addition, according to the study pupils have more positive perception of the e-textbook than the printed textbook.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
75-89
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—