Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lexical bundles in legal texts corpora – Selection, classification and pedagogical implications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093499" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093499 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/about_us/discourse-and-interaction/discourse-and-interaction-vol-10-no-2-2016/lexical-bundles-in-legal-texts-corpora-selection-classification-and-pedagogical-implications" target="_blank" >http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/about_us/discourse-and-interaction/discourse-and-interaction-vol-10-no-2-2016/lexical-bundles-in-legal-texts-corpora-selection-classification-and-pedagogical-implications</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/DI2016-2-75" target="_blank" >10.5817/DI2016-2-75</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lexical bundles in legal texts corpora – Selection, classification and pedagogical implications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyzes lexical bundles with the aim of determining specific features of the linguistic competence of the selected research population and drawing some pedagogical implications from the findings. The study focuses on lexical bundles retrieved from four legal genre-based corpora (Flowerdew 2005) compiled from texts submitted by respondents who are all legal professionals. In an effort to provide a more comprehensive view of lexical bundles, the phenomenon has been treated using both the conventional register analysis approach (Biber &amp; Conrad 2009) and an approach adopted especially for legal texts by Breeze (2013). The study also attempts to submit proposals for the teaching of lexical bundles (O’Keeffe et al. 2007: 216) in the context of reading comprehension. Within the context of needs analysis, this study has been conducted as part of a larger study aiming to examine communicative competence of legal professionals from the four language skills perspective.

  • Název v anglickém jazyce

    Lexical bundles in legal texts corpora – Selection, classification and pedagogical implications

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyzes lexical bundles with the aim of determining specific features of the linguistic competence of the selected research population and drawing some pedagogical implications from the findings. The study focuses on lexical bundles retrieved from four legal genre-based corpora (Flowerdew 2005) compiled from texts submitted by respondents who are all legal professionals. In an effort to provide a more comprehensive view of lexical bundles, the phenomenon has been treated using both the conventional register analysis approach (Biber &amp; Conrad 2009) and an approach adopted especially for legal texts by Breeze (2013). The study also attempts to submit proposals for the teaching of lexical bundles (O’Keeffe et al. 2007: 216) in the context of reading comprehension. Within the context of needs analysis, this study has been conducted as part of a larger study aiming to examine communicative competence of legal professionals from the four language skills perspective.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Interaction

  • ISSN

    1802-9930

  • e-ISSN

    1805-952X

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    75-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85020133691