Teacher’s and their teaching´s influence on the attitude of multilingual students towards foreign languages und foreign language learning focussing on German in language learning biographies.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00100182" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00100182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Einfluss der Lehrer und ihres Unterrichts auf die Einstellung mehrsprachiger Schüler zu Fremdsprachen und Fremdsprachenlernen mit Fokus auf Deutsch in Sprachlernbiographien
Popis výsledku v původním jazyce
Im Beitrag wird ein geplantes Forschungsdesign einer Untersuchung beschrieben. Diese Untersuchung sollte sich auf die Einstellungen mehrsprachiger Schüler zu verschiedenen von ihnen gelernten Sprachen und auf die Beeinflussung dieser Einstellungen durch den Unterricht und den Lehrer konzentrieren.
Název v anglickém jazyce
Teacher’s and their teaching´s influence on the attitude of multilingual students towards foreign languages und foreign language learning focussing on German in language learning biographies.
Popis výsledku anglicky
In this paper a description of an intended research design is provided. This research will focus on the attitudes of multilingual students towards the different languages they have learned and on how these attitudes are influenced by tuition and the teacher.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů