Integrating physical education and geography in the realised curriculum – a questionnaire survey in the Czech Republic, the republic of Slovenia and Denmark
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00095535" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00095535 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://conference.fsps.muni.cz/" target="_blank" >http://conference.fsps.muni.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrating physical education and geography in the realised curriculum – a questionnaire survey in the Czech Republic, the republic of Slovenia and Denmark
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The aim of this international study, between universities from the Czech Republic, Denmark, and the Republic of Slovenia, focuses on a comparison of questionnaire survey outcomes among teachers in these subjects. The main problem focuses on how Physical Education and Geography is integrated and combined in the real school life.
Název v anglickém jazyce
Integrating physical education and geography in the realised curriculum – a questionnaire survey in the Czech Republic, the republic of Slovenia and Denmark
Popis výsledku anglicky
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The aim of this international study, between universities from the Czech Republic, Denmark, and the Republic of Slovenia, focuses on a comparison of questionnaire survey outcomes among teachers in these subjects. The main problem focuses on how Physical Education and Geography is integrated and combined in the real school life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-00695S" target="_blank" >GA16-00695S: Terénní výuka jako silná výuková strategie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON KINANTHROPOLOGY Sport and Quality of Life
ISBN
9788021089174
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
541-549
Název nakladatele
Faculty of Sports Studies, Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—