Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Negotiation of Identities in Intercultural Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00096325" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00096325 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/view/j/jolace.2017.5.issue-1/jolace-2017-0010/jolace-2017-0010.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/j/jolace.2017.5.issue-1/jolace-2017-0010/jolace-2017-0010.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2017-0010" target="_blank" >10.1515/jolace-2017-0010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Negotiation of Identities in Intercultural Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Negotiation of identities in communication entails affirming the identities we want others to recognize in us and ascription of identities we mutually assign to each other in communication. The study of intercultural communication focuses on cultural identity as the principal identity component that defines intercultural communication. In this article, the assumption that cultural group membership factors determine the context of intercultural communication is questioned. The article examines how intercultural interlocutors negotiate their identities in various intercultural interactions. The aims of the research presented in this paper are: 1) to examine which identities - cultural, personal, or social - intercultural interlocutors activate in intercultural communication; 2) to determine whether interlocutors’ intercultural communication is largely influenced by their cultural identities; 3) and to identify situations in which they activate their cultural identities (3). The research data were collected from 263 international students studying at Masaryk University in Brno in the years 2010 - 2016. Although the research results are not conclusive, they indicate that cultural identities predominate in the students’ ethnocentric views and that stereotypes constrain the students’ cultural identities and affect the negotiation of identities in intercultural communication.

  • Název v anglickém jazyce

    Negotiation of Identities in Intercultural Communication

  • Popis výsledku anglicky

    Negotiation of identities in communication entails affirming the identities we want others to recognize in us and ascription of identities we mutually assign to each other in communication. The study of intercultural communication focuses on cultural identity as the principal identity component that defines intercultural communication. In this article, the assumption that cultural group membership factors determine the context of intercultural communication is questioned. The article examines how intercultural interlocutors negotiate their identities in various intercultural interactions. The aims of the research presented in this paper are: 1) to examine which identities - cultural, personal, or social - intercultural interlocutors activate in intercultural communication; 2) to determine whether interlocutors’ intercultural communication is largely influenced by their cultural identities; 3) and to identify situations in which they activate their cultural identities (3). The research data were collected from 263 international students studying at Masaryk University in Brno in the years 2010 - 2016. Although the research results are not conclusive, they indicate that cultural identities predominate in the students’ ethnocentric views and that stereotypes constrain the students’ cultural identities and affect the negotiation of identities in intercultural communication.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JoLaCe Journal of Language and Cultural Education

  • ISSN

    1339-4045

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    160-181

  • Kód UT WoS článku

    000401829400010

  • EID výsledku v databázi Scopus