Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00096934" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00096934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ojs.pedf.cuni.cz/index.php/ucitel/issue/view/63" target="_blank" >http://ojs.pedf.cuni.cz/index.php/ucitel/issue/view/63</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na rozvoj pojmotvorného procesu v geometrii v průběhu základní školy. Žáci si vytvářejí představy o pojmech na základě své zkušenosti. Některé z těchto raných představ o geometrických tvarech mohou být nesprávné, což může negativně ovlivnit jejich chápání dalších pojmů. V příspěvku jsou ukázány některé možnosti formování žákovských představ o základních geometrických tvarech u žáků 4. ročníku.
Název v anglickém jazyce
Creating images of basic geometric concepts in elementary pupils
Popis výsledku anglicky
Children form conceptions about the concepts on the basis of their experience. Some of these early conceptions about geometric shapes might be incorect, which might negatively impact children's further understanding of geometric shapes. In this study, we show some ways of forming conceptions of the basic geometric shapes in children of the fourth grade.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
65-82
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—