Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy: čtverec a obdélník
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099016" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ojs.pedf.cuni.cz/index.php/ucitel/issue/view/93" target="_blank" >http://ojs.pedf.cuni.cz/index.php/ucitel/issue/view/93</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy: čtverec a obdélník
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na rozvoj pojmotvorného procesu v geometrii v průběhu základní školy. Děti si utvářejí představy o pojmech na základě svých zkušeností. Některé z těchto raných představ o geometrických pojmech mohou být nesprávné, což se může negativně projevit v pozdějších chápání pojmu. V článku jsou ukázány některé způsoby vytváření představ o pojmech čtverec a obdélník u žáků 4. ročníku.
Název v anglickém jazyce
Building images of basic geometric concepts in elementary pupils: a square and a rectangle
Popis výsledku anglicky
Children form conceptions about the concepts on the basis of their experiences. Some of these early conceptions about geometric shapes might be incorrect, which might negatively impact children's further understanding of geometric shapes. In this study, we show some ways of forming conceptions of the concept square and rectangle in children of the fourth grade.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
272-286
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—