Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy: čtverec a obdélník

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099016" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ojs.pedf.cuni.cz/index.php/ucitel/issue/view/93" target="_blank" >http://ojs.pedf.cuni.cz/index.php/ucitel/issue/view/93</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy: čtverec a obdélník

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na rozvoj pojmotvorného procesu v geometrii v průběhu základní školy. Děti si utvářejí představy o pojmech na základě svých zkušeností. Některé z těchto raných představ o geometrických pojmech mohou být nesprávné, což se může negativně projevit v pozdějších chápání pojmu. V článku jsou ukázány některé způsoby vytváření představ o pojmech čtverec a obdélník u žáků 4. ročníku.

  • Název v anglickém jazyce

    Building images of basic geometric concepts in elementary pupils: a square and a rectangle

  • Popis výsledku anglicky

    Children form conceptions about the concepts on the basis of their experiences. Some of these early conceptions about geometric shapes might be incorrect, which might negatively impact children's further understanding of geometric shapes. In this study, we show some ways of forming conceptions of the concept square and rectangle in children of the fourth grade.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    272-286

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus