Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097007" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje výzkum realizovaný na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, jehož cílem bylo zjistit úroveň interkulturní kompetence (IC – intercultural competence) studentů prvního ročníku na začátku jejich studia (podzim 2011) a na jeho konci (podzim 2016) a dále okolnosti, které měly na rozvoj IC studentů největší vliv. Pro účely výzkumu byl použit nástroj Intercultural Development Inventory®, version 3. Výsledky naznačují, že studenti mají tendenci svou úroveň IC nadhodnocovat, přičemž se ve skutečnosti nacházejí v etnocentrických fázích IC jak na začátku, tak na konci svého studia.

  • Název v anglickém jazyce

    Research into the development of intercultural competence of students of English via Intercultural Development Inventory®, version 3

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents research conducted at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno whose aim was to examine the departmental students' intercultural competence (IC) at the beginning of their studies (autumn 2011), compare it with their level of IC at the end of their studies (spring 2016) and investigate the influences that played a role in their IC development. The Intercultural Development Inventory®, version 3, was used for the purposes of the research. The results indicate that students tend to overestimate their level of IC, and find themselves in ethnocentric stages of intercultural development both at the beginning and at the end of their university studies

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    3-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus