Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097385" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097385 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils
Popis výsledku v původním jazyce
One of the first geometrical topics dealt with by children in early school or preschool education are geometric figures. Already before starting school attendance, children obtain basic information on geometric figures from the world around them. Some of this early information may be wrong and can have a negative impact on the child’s future understanding of geometric figures. In this contribution, there are shown outcomes of a study that dealt with ability of pupils to think about plane figures. Misconceptions in pupil´s concepts are also included. Further on, there is shown an activity which can develop children’s understanding the geometric concepts.
Název v anglickém jazyce
Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils
Popis výsledku anglicky
One of the first geometrical topics dealt with by children in early school or preschool education are geometric figures. Already before starting school attendance, children obtain basic information on geometric figures from the world around them. Some of this early information may be wrong and can have a negative impact on the child’s future understanding of geometric figures. In this contribution, there are shown outcomes of a study that dealt with ability of pupils to think about plane figures. Misconceptions in pupil´s concepts are also included. Further on, there is shown an activity which can develop children’s understanding the geometric concepts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Maths Teaching: Equity and diversity in elementary mathematics education
ISBN
9788072909551
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
109-118
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000432421100011