Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097385" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the first geometrical topics dealt with by children in early school or preschool education are geometric figures. Already before starting school attendance, children obtain basic information on geometric figures from the world around them. Some of this early information may be wrong and can have a negative impact on the child’s future understanding of geometric figures. In this contribution, there are shown outcomes of a study that dealt with ability of pupils to think about plane figures. Misconceptions in pupil´s concepts are also included. Further on, there is shown an activity which can develop children’s understanding the geometric concepts.

  • Název v anglickém jazyce

    Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    One of the first geometrical topics dealt with by children in early school or preschool education are geometric figures. Already before starting school attendance, children obtain basic information on geometric figures from the world around them. Some of this early information may be wrong and can have a negative impact on the child’s future understanding of geometric figures. In this contribution, there are shown outcomes of a study that dealt with ability of pupils to think about plane figures. Misconceptions in pupil´s concepts are also included. Further on, there is shown an activity which can develop children’s understanding the geometric concepts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium Elementary Maths Teaching: Equity and diversity in elementary mathematics education

  • ISBN

    9788072909551

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    109-118

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100011