Utváření představ o pojmu trojúhelník v průběhu základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100139" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100139 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Utváření představ o pojmu trojúhelník v průběhu základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na rozvoj pojmotvorného procesu v geometrii v průběhu základní školy. Geometrické útvary jsou jedním z prvních témat, se kterým se setkávají žáci v průběhu 1. stupně ZŠ. Již v předškolním věku získávají o útvarech jisté poznatky, které ale nemusí být správné a mohou ovlivňovat vývoj pojmu v pozdějších letech. Ve studii se pokoušíme zmapovat, jakým způsobem se vyvíjí představy žáků o pojmu trojúhelník v průběhu 1. a 2. stupně ZŠ.
Název v anglickém jazyce
Development of conceptions of the concept triangle during the basic school
Popis výsledku anglicky
Geometric shapes are one of the first subjects in mathematics education during the early stage of elementary school. Even before entering formal schooling, children gain some basic information about geometric shapes through their everyday experiences. Children form conceptions about the concepts on the base of their experiences. Some of these early conceptions about geometric shapes might be incorrect, which might negatively impact children’s further understanding of geometric shapes. In this study, we try to look at how the conceptions of the concept triangle are developed during elementary and lower secondary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Primárne matematické vzdelavanie - teória, výskum a prax
ISBN
9788055712369
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
16-23
Název nakladatele
Belianum
Místo vydání
Tále
Místo konání akce
Tále
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—