Inclusion aspect and current developmental trends in comparison to the Czech and Greek educational system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099839" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099839 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
nová řečtina
Název v původním jazyce
Hledisko inkluze a současné vývojové trendy v porovnání českého a řeckého vzdělávacího systému
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem workshopu realizovaného v rámci vzdělávacího programu Nové trendy ve vedení škol a školských zařízení bylo seznámení se současnými vývojovými trendy ve vzdělávacích programech a ve vyučovací technice a aplikace výsledků výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM0021622443) v porovnání českého a řeckého vzdělávacího systému prostřednictvím exkurze do škol pro základní a střední vzdělávání a do mateřské školy a stacionáře pro žáky vyžadující speciální péči. Workshopy s vedením a s pedagogy se zaměřovaly na seznámení se základními systémovými otázkami vzdělávání v Řecku, s problematikou inkluze v podmínkách škol a obecněji v podmínkách řeckého školství, s návazností základního vzdělávání na předškolní a střední vzdělávání a s koncepcí mimoškolních aktivit a uměleckého vzdělávání a s aktuálními projekty škol v oblasti inovativních vzdělávacích procesů, u nichž je v korelaci s poznatky výzkumu realizovaného výzkumným záměrem důraz kladen na osobní kontakt, individuální práci se žáky i rodiči, vytváření atmosféry vzájemné důvěry a kooperace. Inkluze je integrální součástí vzdělávacího systému a je uplatňována diferencovaně se zřetelem ke konkrétním potřebám žáků vyžadujících specifický vzdělávací přístup.
Název v anglickém jazyce
Inclusion aspect and current developmental trends in comparison to the Czech and Greek educational system
Popis výsledku anglicky
The aim of the workshop realized within the framework of the educational program New Trends in the Management of Schools and School Facilities was to get acquainted with current developmental trends in educational programs and in teaching technology and application of results of the research project Special needs of pupils in the context of the Framework Educational Program for Basic Education (MSM0021622443) and the Greek education system through excursions to schools for primary and secondary education (PRIMARY SCHOOL OF OiA, PRIMARY SCHOOL OF THIRA, SECONDARY SCHOOL OF EMPORIO) and to kindergarten and stationary for pupils requiring special care. Workshops with leadership and pedagogues focused on familiarizing with the basic systemic issues of education in Greece, the issue of inclusion in school conditions and, more generally, the Greek education system, the links between primary education in pre-school and secondary education and the concept of extra-curricular activities and artistic education and current school projects in the field of innovative educational processes in which, in correlation with the research findings made by the research intention, emphasis is put on personal contact, individual work with pupils and parents, creating an atmosphere of mutual trust and cooperation. Inclusion is an integral part of the education system and is applied in a differentiated way with
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Fira, Oia, Emporio (Řecko)
Stát konání akce
GR - Řecká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
38
Počet zahraničních účastníků
10
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce