Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce: kategoriální systém reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100073" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100073 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://slovakedu.com/_files/200003895-205bd21553/Vyzvy2017_Book%20of_Abstracts-2.pdf" target="_blank" >https://slovakedu.com/_files/200003895-205bd21553/Vyzvy2017_Book%20of_Abstracts-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce: kategoriální systém reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence představuje jednu z priorit současné jazykové politiky. Třebaže se snahy o dosahování toho cíle prosazují ve výuce cizích jazyků již na základních školách, ověřování míry rozvoje interkulturní komunikační kompetence zůstává i nadále výzvou pro teorii, praxi a výzkum. Prezentovaný příspěvek představuje kategoriální systém reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence, který byl zkonstruován jako nástroj analýzy dat v akčním výzkumu, jenž se zabývá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy. S ohledem na komplexnost konstruktu interkulturní komunikační kompetence byl kategoriální systém sestrojen tak, aby jej bylo možno využít deduktivním způsobem při analyzování produktů psaní. Následné induktivní vyvozování dílčích podkategorií a jejich indikátorů pak umožnilo precizování nástroje do jeho finální podoby. Pozornost příspěvku je tak věnována popisu a obsahovému vymezení zkonstruovaného kategoriálního systému a možnostem jeho využití v dalších výzkumech obdobného rázu.
Název v anglickém jazyce
Intercultural Communicative Competence Development Manifestations in Writing in English: A System of Representative Categories of Intercultural Communicative Competence
Popis výsledku anglicky
Developing intercultural communicative competence represents one of the priorities of the current foreign-language policy. Even though the ambition to attain this aim in foreign-language teaching and learning is promoted already at primary schools, checking the actual development of intercultural communicative competence still remains a challenge to theory, practice and research. The presented article introduces a system of representative categories of intercultural communicative competence which was designed as a research tool in action research dealing with intercultural communicative competence development in writing in English in the ninth grade of the lower secondary school. With respect to the complexity of the construct of intercultural communicative competence, this system of categories was designed so that it might be used deductively when analysing writing. Consequent induction of partial subcategories and their indicators enabled further elaboration of the tool. The attention of the article is hence paid to the description and content grasp of the designed system of categories and possible ways in which it might be used in similar research.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů